مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019


Contents

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

مهم ترین فناوری پزشکی سال2019 که به کمک ما آمد

مهمترین فناوری پزشکی
مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

در جهان امروزی به دلیل گستردگی بیماری‌ها، و مهمترین فناوری‌ پزشکی و روش‌های جدید برای بهبود و درمان بیماران احساس می‌شود.

 حدود ۶۰ درصد از افراد جهان مدرن ترجیح می‌دهند به کمک فناوری‌های دیجیتال، جلوی بیماری خود ؛ خدمات پزشکی از راه طولانی، افراد را از رفت و امد حضوری به پزشک راحت کرده و بیماران میتوانند با استفاده از برنامه‌های مهم در تلفن هوشمند برای تشخیص بیماری و دریافت خدمات مشاوره مهمترین فناوری‌ پزشکی اقدام کنند. این راه کار برای بیمارانی با بیماری‌های همیشگی، بسیار آسان و مقرون‌به‌صرفه است.

همچنین در جهان امروزی باتوجه به زیاد بودن بیماری‌ها، دیگر تکنولوژی و فن‌آوری‌های قدیمی قادر به پاسخ‌گوی نیازهای درمانی مردم نیست و حرفه ای شدن در این کار با اهمیت زیادی رو به رو هستند . به منظور برطرف کردن این نیاز، دانشمندان هر سال در کشور های مختلف  تلاش‌های بسیار زیادی میکنند. در ادامه با چند مورد از تأثیرگذارترین فن‌آوری‌های پزشکی سال ۲۰۱۹ اشنا شوید.

 

بیشتر بدانید:

7 دلیل برای اینکه نرم افزار مدیریت کلینیک برای کلینیک ها ضروری است

اسپری‌های استنشاقی هوشمند مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019 ، مهم ترین روش درمانی برای مبتلایان به آسم، اسپری‌های استنشاقی است که در صورت استفاده صحیح در ۹۰ درصد موارد مؤثر واقع می‌شود. با این حال تعداد زیادی از بیماران نحوه صحیح استفاده از این اسپری‌ها را نمی‌دانند که این امر منجر به پایین آمدن کارآیی آن‌ها می‌شود. به منظور بهبود این شرایط، دستگاه‌های استنشاقی کوچک و هوشمندی ابداع شده که دارای قابلیت بلوتوث است.

این دستگاه به اسپری متصل می‌شود و تاریخ و زمان هر دوز مصرف و حتی نحوه صحیح و یا غلط استفاده از آن را نشان می‌دهد. به منظور کنترل بهتر شرایط بیمار و کمک به روند درمان بیماران، داده‌های ثبتی به تلفن همراه آن‌ها انتقال می‌یابد. تحقیقات  جدیدحاکی از آن است که کاربران این شیوه درمانی به داروهای مسکن‌ و آرام‌بخش‌ها نیاز کمتری پیدا می‌کنند.

سنسورهای بی‌سیم مغزی مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

 پزشکان به تازگی توانسته‌اند با استفاده از پلاستیک، استنت‌های الکترونیکی قابل کنترل و قابل جذبی برای اندازه‌گیری فشار و دمای درون مغز ایجاد کنند. این استنت‌ها که درون مغز قرار می‌گیرد، پس از رفع نیاز خود به خود حل می‌شود؛ این خاصیت حل‌شوندگی، نیاز به جراحی مجدد برای خروج آن را رفع می‌کند.

دانلود رایگان دموی نرم افزار درمان دکتر مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار درمان دکتر

جراحی روباتیک

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019
مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019 جراحی روباتیک

این نوع عمل جراحی کم‌ترین میزان بریدگی را برای ورود به بخش‌های مورد نظر ایجاد می‌کند و در داشتن تجربه جراحی‌های دقیق، انعطاف‌پذیر و کنترل‌شده به پزشکان کمک می‌کند. از سوی دیگر استفاده از این شیوه، کمک مؤثری برای انجام جراحی‌های دشوار و پیچیده‌ است که در گذشته غیرممکن به نظر می‌رسید؛ پیشرفت‌های بیشتر در این زمینه می‌تواند در آینده به جراحان کمک کند تا در حین انجام عمل، سایر اطلاعات ضروری بیماران را مورد بررسی قرار دهند.

چاپ سه بعدی و اندام مصنوعی مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019 بمنظور نظارت بر مصرف داروهای متعدد، می‌توان از چاپگرهای سه بعدی برای چاپ قرص‌ها استفاده کرد. همچنین این چاپگرها برای ایجاد ایمپلنت و مفاصل در حین جراحی و نیز به منظور کاهش زمان انجام عملیات و بهبود نتایج حاصل از آن نیز به کار گرفته می‌شود.

چاپ سه بعدی برای بازسازی پیوندهای از پاشیده شده و سلول‌های پوستی قربانیان آتش‌سوزی نیز درمان می‌شود. با این فن‌آوری دانشمندان می‌توانند رگ‌های خونی، تخمدان‌ مصنوعی و لوزالمعده تولید کنند. اندام‌های مصنوعی به جای عضوهای که ازبین رفته و یا ناتوان بودن بدن بیمار پیوند داده می‌شود و بزرگ می‌شوند.

انتخاب داروها بر اساس آرایش ژنتیکی

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019
انتخاب داروها بر اساس آرایش ژنتیکی

در این راه پزشکان داروها و روش‌های درمانی را بر اساس آرایش ژنتیکی بیماران انتخاب می‌کنند. این راه کار باعث می‌شود که مؤثرتر از سایر راه های درمانی باشد، چرا که میتوانند حمله به تومورها را براساس ژن‌ها و پروتئین‌های خاص به راحتی توسط داروها خوب شوند.

 

نی قابل استفاده مجدد
ادامه مطلب

کریسپر (CRISPR)رباتیک

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019 درست کردن ژنتیک کریسپر، روش های بسیار ارزان و ساده‌ای وجود دارد که با آن‌ها آنزیم‌ها به نقطه‌ مورد نظر حمله می‌کنند؛ با استفاده از این فناوری پیشرفته، در مدت زمان چندین ساعت، می‌تواند ژن را تغییر دهد.

مزیت اساسی فناوری کریسپر، این است که تا الان روی هر اندامی که آزمایش می‌شد،خوب بوده. و با استفاده از این راه کار میتوانند صفات نا مطلوبی از گیاهان، حیوانات و حتی انسان‌ها از بین ببرند و صفات مطلوبی را با دقت زیادتری  در گذشته انجام می‌دادند، به آن‌ها گفت. دانشمندان با استفاده از این فناوری توانسته‌اند ژن ناشنوایی را در موش‌ها از بین ببرند؛  موثرترین راهی که در آینده می‌توان از آن برای درمان ناشنوایی در انسان‌ها استفاده کرد.

منبع

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =