ریز ربات های پزشکی + نرم افزار فشار خون درمان دکتر

نرم افزارهای پزشکی درمان دکتر


آیا شما هم با ریز ربات های پزشکی آشنایی دارید ؟؟

درسته که ریز ربات های پزشکی قبلا هم ساخته شدند ، اما آنها نتونستند از الکترونیک سیلیکون معمولی بهره کافی رو ببرند و از این رو در عملکردشان محدود هستند. به طور خاص ، هیچ کس در رزولوشن میکرومتر محرک ایجاد نکرده که بتونه با پردازش نیمه هادی کار کنه و با استفاده از سیگنال های الکترونیکی معمولی فعال بشه.

اما محققان دانشگاه کرنل در مجله Nature موفق شدن که میلیون ها ربات زیر صد میکرومتر راه رفتن ،رو که با استفاده از الکترونیک معمولی کار می کنند ، تولید کرده اند. این اندازه ها به اندازه پارامسیوم بسیار کوچک هستند ، به طوری که صدها از آنها می تونن همزمان از طریق یک سوزن زیر پوستی عبور کنند.درک کوچک بودن ریز ربات ها + نرم افزار ریه و عفونی درمان دکتر

Contents

ساختار ریز ربات های جدید

این ریز ربات های پزشکی دارای چهار محرک الکتروشیمیایی به عنوان پایه هستند که به فتوولتائیک سیلیکونی متصل می شوند که به عنوان مرکز پردازش عمل می کنند.

پاول مک اوین ، یکی از دانشمندانی که پروژه رو هدایت می کنه ، گفت: “در زمینه مغز ربات ، این مفهوم وجود داره که ما فقط از فناوری نیمه هادی موجود استفاده می کنیم و آن رو کوچک و آزاد می کنیم.” “اما پاها قبلا در مدل های قبلی وجود نداشتند پس محرک های کوچک و فعال کننده الکتریکی هم وجود نداشتند  که بشه ازشون استفاده کرد. بنابراین ما مجبور شدیم انهارو خودمون اختراع کنیم و سپس آنها رو با الکترونیک ترکیب کنیم. ”

محققان برای ساخت این ربات ها از نوارهای بسیار نازک پلاتین استفاده کردند که یک طرف آن یک لایه تیتانیوم داشت. هنگامی که یک بار الکتریکی مثبت به پلاتین وارد بشه ، یون های منفی از محیط مجاور برای تعادل بخشیدن به بار ظاهر می شوند. همین یون ها باعث انبساط پلاتین و انعطاف پذیری پا می شوند. قطعات پلیمری روی نوارهای فلزی باعث ایجاد نقاط خمشی ، تقلید از زانوها یا مچ پا می شود.

هر روبات دارای پنل های فتوولتائیک ریز است که می تواند توسط لیزر خارجی هدف قرار بگیره تا به ربات دستوراتی بده. در این حالت ، تیم قادر به حرکت پاهای جداگانه ربات ها و در نتیجه جهت و سرعت حرکت آنها بود.

تشخیص فشار داخل چشم با لنز
ادامه مطلب

ربات‌های کوچک با توجه به ابعاد کوچکی که دارند، امکان انجام وظایف دقیق، پیچیده و مستلزم کنترل دقیق را فراهم می‌کنند. بنابراین، استفاده از ربات‌های کوچک در صنایع مختلف، از جمله صنعت پزشکی، می‌تواند به دستیابی به نتایج بهتر و بهبود عملکرد درمانی کمک کند.

ریز ربات های پزشکی

آیا شما هم با ریز ربات های پزشکی آشنایی دارید ؟؟

درسته که ریز ربات های پزشکی قبلا هم ساخته شدند ، اما آنها نتونستند از الکترونیک سیلیکون معمولی بهره کافی رو ببرند و از این رو در عملکردشان محدود هستند. به طور خاص ، هیچ کس در رزولوشن میکرومتر محرک ایجاد نکرده که بتونه با پردازش نیمه هادی کار کنه و با استفاده از سیگنال های الکترونیکی معمولی فعال بشه.

اما محققان دانشگاه کرنل در مجله Nature موفق شدن که میلیون ها ربات زیر صد میکرومتر راه رفتن ،رو که با استفاده از الکترونیک معمولی کار می کنند ، تولید کرده اند. این اندازه ها به اندازه پارامسیوم بسیار کوچک هستند ، به طوری که صدها از آنها می تونن همزمان از طریق یک سوزن زیر پوستی عبور کنند.

ساختار ریز ربات های جدید

این ریز ربات های پزشکی دارای چهار محرک الکتروشیمیایی به عنوان پایه هستند که به فتوولتائیک سیلیکونی متصل می شوند که به عنوان مرکز پردازش عمل می کنند.

پاول مک اوین ، یکی از دانشمندانی که پروژه رو هدایت می کنه ، گفت: “در زمینه مغز ربات ، این مفهوم وجود داره که ما فقط از فناوری نیمه هادی موجود استفاده می کنیم و آن رو کوچک و آزاد می کنیم.” . . .

کلمات کلیدی: ربات های پزشکی، نانو ربات، ربات های کوچک

در اینجا، ما به بررسی کاربردهای ربات‌های کوچک در صنعت پزشکی می‌پردازیم و نحوه استفاده از آن‌ها در نرم افزارهای پزشکی را توضیح می‌دهیم.

3 کاربرد ربات های کوچک ( ریز ربات ها )

1. ربات‌های کوچک در عملیات جراحی:
یکی از کاربردهای اصلی ربات‌های کوچک در صنعت پزشکی، در عملیات جراحی است. این ربات‌ها به دلیل داشتن اندازه کوچک و دقت بالا، می‌توانند در عملیات‌های پیچیده و دقیق کمک بسیاری کنند. برای مثال، ربات‌های کوچک می‌توانند در عملیات‌های مغز و اعصاب به کنترل فشار خون، حرکت سریع و دقیق دست کمک کنند.

2. ربات‌های کوچک در تحقیقات پزشکی:
ربات‌های کوچک در تحقیقات پزشکی هم می‌توانند کمک بسیاری کنند. برای مثال، می‌توان از ربات‌های کوچک برای بررسی اثرات داروها، اندازه‌گیری فشار خون و بررسی اثرات رادیوتراپی استفاده کرد.

ساعت شوک دهنده
ادامه مطلب

3. ربات‌های کوچک در تولید و توزیع دارو:
ربات‌های کوچک می‌توانند در تولید و توزیع دارو به کمک بیشتری از تکنولوژی استفاده کنند. برای مثال، می‌توان ربات‌های کوچک را برای تزریق دارو به محل دقیق تر آسیب مورد نظر استفاده کرد.

4. ربات‌های کوچک در پزشکی تلفنی:
ربات‌های کوچک می‌توانند در پزشکی تلفنی نیز کاربرد داشته باشند. برای مثال، می‌توان ربات‌های کوچک را برای ارائه مشاوره و راهنمایی برای بیماران در خانه استفاده کرد.

در نهایت، استفاده از ربات‌های کوچک در صنعت پزشکی، باعث بهبود کیفیت خدمات پزشکی و کاهش هزینههای درمانی می‌شود. اما برای استفاده موثر از ربات‌های کوچک در صنعت پزشکی، نیاز به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی مناسب داریم. این نرم‌افزار‌ها باید قابلیت کنترل و مدیریت ربات‌های کوچک را داشته باشند و بهبود کارایی و دقت ربات‌ها در محیط پزشکی را فراهم کنند. همچنین، این نرم‌افزار‌ها باید بر اساس استانداردهای پزشکی و امنیتی طراحی شده و تضمین کننده امنیت و حریم خصوصی بیماران باشند.

در کل، استفاده از ربات‌های کوچک در صنعت پزشکی با ایجاد امکاناتی برای ارائه خدمات پزشکی دقیق‌تر و با کیفیت‌تر، می‌تواند در بهبود سلامتی و کاهش هزینه‌های درمانی به ما کمک کند.

دانلود رایگان دموی نرم افزارمدیریت مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار مدیریت

ریز ربات ها + نرم افزار تالاسمی درمان دکتر

ریز ربات ها هنوز در حال توسعه هستند

“در حالی که این ربات ها از نظر عملکرد ابتدایی هستند – بسیار سریع نیستند ، و توانایی محاسباتی زیادی ندارند – نوآوری هایی که ما برای سازگاری آنها با ساخت استاندارد ریز تراشه ایجاد کردیم ، دریچه هوشمند سازی این ربات های میکروسکوپی و باز می کنه ،  “، ایتای کوهن ، رهبر دیگر این تحقیق گفت. “این واقعاً فقط اولین شلیک در کمان است که ، ما می تونیم ادغام الکترونیکی را روی یک ربات کوچک انجام دهیم.”

قابل توجه  که می شه از یک ویفر سیلیکونی 4 اینچی برای ساخت حدود یک میلیون ربات جدید با استفاده از فرآیندهای لیتوگرافی موجود استفاده کرد. اگرچه آنها هنوز هم دستگاه های بسیار ساده ای هستند.

منبع

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + هفده =