معرفی نرم افزار های مدیریتی پزشکی
معرفی نرم افزار های مدیریتی پزشکی

Contents

معرفی نرم افزار های مدیریتی پزشکی:

امروزه مدیریت سریع و دقیق مطب ان هم عاری از هرگونه مشکل به یکی از چالش های پزشکان ، مدیران کلینیک و پاراکلینیک ها تبدیل شده است. همچنین بسیاری از پزشکان درصدد هستند تا کارهای دفتری خود از جمله ثبت گزارشات مالی ،ثبت سوابق بیماران ، نوبت دهی آنلاین و… را با نرم افزار مدیریت مطب  انجام دهند همچنین با اتصال به  نرم افزار مدیریت پاراکلینیک بتوانند به تمام آزمایشات و عکس های رادیولوژی بیماران دسترسی سریع داشته باشند. اما با وجود نرم افزار های مدیریت مطب ،کلینیک و درمانگاه درمان‌دکتر می‌توان به تمام سوالات و مشکلات زیر پاسخ داد.

  • نرم افزار نسخه زنی چیست؟
  • نرم افزار مدیریت کلینیک چیست؟
  • نرم افزار EMR چیست؟ (electronic medical record software)
  • ویژگی های اصلی برای جستجوی یک نرم افزار مدیریت کلینیک چیست؟
  • مزایای استفاده از یک نرم افزار مدیریت کلینیک چیست؟
  • ویژگی های اصلی برای جستجوی یک نرم افزار مدیریت کلینیک چیست؟
  • چرا داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ضروری است؟
  • چگونه میتوان با یک نرم افزار مدیریت مطب، تصمیم های بهتری بگیریم؟
  • یک نرم افزار کامل و تضمینی مدیریت مطب چه کاربردی برای نظم و سامان دهی به امور دارد؟
  • ویژگی های نرم افزار مطب خوب چیست و چه مواردی را باید پوشش دهد؟
  • مزایای استفاده از نوبت دهی آنلاین چیست؟
  • فواید پرونده الکترونیکی بیماران چیست؟
  • قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد؟
  • چرا و چگونه یک قلم نوری مناسب انتخاب کنیم؟
  • در چه مواردی تبلت گرافیکی به خوبی کار نمی‌کند

نرم افزار نسخه زنی چیست؟

یکی از نرم افزارهایی که در کنار استفاده از نرم افزارهای مدیریت مطب و کلینیک  کمک شایانی به افزایش سرعت و دقت مدیریت وکاهش خطاهای انسانی در تجویز دارو دارد  نرم افزار نسخه زنی می باشد که با اتصال به قلم نوری و به نرم افزار، موجب سهولت نسخه نویسی ، وارد کردن اطلاعات مورد نیاز و شرح حال بیمار در سیستم می شود.

نرم افزار مدیریت کلینیک چیست؟

در گذشته حفظ سوابق بیماران و برنامه های نوبت دهی در کلینیک و بیمارستان ها دارای مشکلات اداری و عملکردی فراوانی بود; به همین دلیل صنعت پزشکی از نرم افزارهای مدیریت کلینیک استقبال زیادی کرد. این نرم افزار با ویژگی های جامع و گسترده خود خدمات بی شماری را به صنعت پزشکی ارائه میدهد. در واقع فناوری پیشرفته نرم افزاری روش کار صنعت پزشکی را در سالهای اخیر تغییر داده است.
نرم افزار مدیریت کلینیک کارهای مختلفی از قبیل برنامه ریزی قرار ملاقات ها ، ذخیره خودکار و اتوماتیک بانک اطلاعاتی و پرونده بیمار از جمله: ادرس، جنس، سن، حساسیت به دارو و سوابق دیگر مانند عکس ریه ها، نمودار قلب، نمودار وزن و قد ، نسخه ها ، گزارش ها و صورتحساب را انجام می دهد و همینطور تمام این موارد به علاوه گزارش های تشخیصی و گواهی نامه های مختلفی را چاپ وبا سیستم حسابداری ، برنامه های نوبت دهی و موجودی دارو متصل و سازگاری برقرار میکند
واحدهای بهداشتی و بیمارستانها از این نرم افزار برای اتوماسیون کارهایی که قبلا به صورت دستی انجام می شدند استفاده می کنند و اتوماسیون احتمال خطا را تقریباً از بین می برد.
سیستم های مدیریت کلینیک، محصولات نرم افزاری رایانه ای هستند که کلیه فعالیت های اساسی در یک اداره مرکز درمانی را هماهنگ و یکپارچه می کنند. نرم افزار مدیریت کلینیک باید استانداردهای مشخص امنیتی ، فناوری و عملکردی را برای مدیریت سوابق الکترونیکی پزشکی و اطلاعات مربوط به مدیریت عملی ، نرم افزار مراقبت های بهداشتی ، سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاهی و نرم افزار مدیریت بیمار را داشته باشد. برخی از نرم افزارهای بالینی ، اطلاعات کامل بیمار را همراه با پرونده پزشکی الکترونیکی (EMR) حفظ می کنند.

نرم افزار EMR چیست؟ (electronic medical record software)

نرم افزار ثبت الکترونیکی پزشکی (EMRS) یک نسخه پیشرفته از پرونده پزشکی سنتی روی کاغذ است. EMRS پرونده پزشکی را در یک مرکز واحد مانند مطب پزشک یا کلینیک نشان می دهد. از مزیت های این نرم افزار این است که همه اعضای کادر مراقبت های بهداشتی می توانند فوراً از هر کجا و در هر زمان و از طریق اتصال اینترنتی مطمئن به پرونده پزشکی بیمار دسترسی پیدا کنند.
به عبارتی دیگر EMRS شامل اطلاعات مربوط به بیمار است.مانند :

  • اطلاعات تماس با بیمار
  • آلرژی
  • دستورات پزشک
  • خلاصه برنامه های درمانی
  • نسخه ها
  • تاریخچه پزشکی گذشته
  • روند پیشرفت بیماری و درمان
  • نوبت های درمانی گذشته و آینده
  • اطلاعات صورت حساب

دانلود رایگان دموی نرم افزار مدیریتی پزشکی مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار مدیریتی پزشکی

معرفی نرم افزار های مدیریتی پزشکی
بهترین نرم افزار ایرانی مدیریت کلینیک و درمانگاه و اتوماسیون الکترونیکی مطب

ویژگی های اصلی برای جستجوی یک نرم افزار مدیریت کلینیک

  1. رزرو نوبت: یکی از ویژگی های مهم یک نرم افزار مدیریت کلینیک رزرو نوبت است که می تواند نوبت ها را برای معاینات پزشک ، تجهیزات و اتاقها رزرو کند.
  2. صورتحساب: نرم افزار مدیریت کلینیک باید بتواند لیست های قیمت گذاری متغیر را براساس بیمه نامه و سایر پارامترها تنظیم کند.
  3. ذخیره ایمن سوابق بالینی: ذخیره ایمن سوابق بالینی به همراه گزارش های آزمایشگاه بیمار ، اشعه ایکس ، PDF ، عکس ها و سایر گزارش های آزمایش

 

مزایای استفاده از یک نرم افزار مدیریت کلینیک

  1. مدیریت سوابق بیمار بدون کاغذ: این قابلیت باعث می‌شود تا از کلیه کارهای اداری دستی خلاص شوید چرا که نگهداری پرونده های کاغذی نه تنها دشوار است بلکه مستعد آسیب دیدگی مانند پارگی و ساییدگی نیز هستند. این نرم افزار شامل ماژول “پرونده سلامت الکترونیکی” است که تمامی اسناد و اطلاعات لازم را در یک بانک اطلاعاتی بدون کاغذ ذخیره می‌کند.
  2. دسترسی سریع به سوابق بیمار و سایر داده ها: یکی از مهم ترین موارد در بهینه شدن کارهای رایج در مطب و کلینیک این است که ارائه دهنده خدمات بهداشتی بتواند با سهولت پرونده های پزشکی بیمار را ردیابی و ذخیره کند و به آن ها دسترسی داشته باشد. با کمک نرم افزار مدیریت کلینیک ، می توانید داده های بیمار را در سیستم برای دسترسی در نوبت های بعدی ضبط ، به روز رسانی و بایگانی کنید. جزئیاتی مانند تشخیص قبلی ، جراحی ، مشکلات مزمن ، نتایج آزمایش ، واکسیناسیون و موارد دیگر در این سیستم موجود است که در صورت لزوم ، پزشک می تواند با کلیک بر روی یک دکمه ، نگاهی به کل تاریخچه بیمار داشته باشد.سوابق بیمار از قبیل سابقه آنها ، گزارش آزمایش ، اطلاعات نسخه و صورتحساب نیز به سرعت قابل دسترسی هستند.
  3. هماهنگی و همکاری اسان بین چندین بخش: در مواردی که بسیاری از پزشکان روی یک بیمار واحد کار می کنند ، این نرم افزار با داشتن یک سیستم یکپارچه برای حفظ سوابق ،به پزشکان بخش های مختلف اجازه می دهد تا با یکدیگر هماهنگ شوند تا وضعیت بیمار بهتر ارزیابی شود.
  4. بهره وری : سیستم مدیریت کلینیک با خودکارسازی کل سیستم ، کارآیی کلی سازمان را بهبود می بخشد. این نرم افزار به ساده سازی فعالیت های مراکز مراقبت های بهداشتی کمک می کند. برخی از آنها شامل:
  • ثبت نام
  • چاپ نسخه
  • نمودار
  • برنامه ریزی قرار ملاقات بیماران
  • عملکرد صورتحساب

همچنین این نرم افزار،حساب و موجودی مطب و کلینیک را حفظ می کند. مدیریت فرایند خودکار باعث صرفه جویی در وقت برای پرسنل پزشکی می شود که این باعث افزایش بهره وری آنها می گردد . به این ترتیب هزینه عملیاتی کلینیک به حداقل می رسد و کارایی کارکنان بهبود می یابد.

  1. دقت بسیار بالا: با اتوماسیون شدن تمام کارها، احتمال اشتباهات ناشی از خطاهای انسانی از بین می‌رود .همچنین نسخه های چاپ شده ای که در نرم افزار ثبت شده اند به راحتی قابل خواندن هستند و در مورد صورتحسابهای پزشکی نیز این مسئله بسیار حائز اهمیت است. یکی از فاکتورهای مهم مراکز درمانی این است که سیستم مدیریت کلینیک ماژول های صورتحسابی را ارائه بدهد که مدیریت فرآیند چرخه درآمد را بسیار آسانتر بسازد.
  2. رضایت بیمار: یکی از ارزشمندترین ویژگی های نرم افزار مدیریت کلینیک برنامه ریزی است. این بدان معناست که بیماران  مجبور نیستند با تماس تلفنی نوبت بگیرند. آنها می توانند در هر ساعت از شبانه روز نوبت خود را بصورت آنلاین رزرو کنند.علاوه بر این، ماژول برنامه ریزی یادآوری نوبت ،به طور خودکار از طریق ارسال پیامک به بیماران نوبت آن ها را یادآوری میکند. همچنین بیماران در مراکز پزشکی در مورد ذخیره نسخه های خود نگرانی ندارند زیرا می دانند که داده‌های  آنها در کلینیک پزشک ذخیره می شود. این نرم افزار کلینیک برای افزایش رضایت بیماران در مراکز درمانی بسیار مفید و کاربردی است.
  3. سرویس سریع : سیستم مدیریت کلینیک باعث صرفه جویی در وقت نوشتن نسخه ها،محاسبه و تهیه صورتحساب،تشکیل پرونده و سوابق بیمار و همچنین حفظ نوبت دهی ها می شود. به همین ترتیب ، پزشکان می توانند توجه بیشتری به بیماران خود داشته و به آنها خدمات سریع و بهتری را ارائه دهند.

چرا داشتن یک نرم افزار مدیریت مطب ضروری است؟

  • رصد کردن تعداد بیماران مطب: این نرم افزار کمک می کند آمار تعداد بیماران را در روزها، هفته ها، ماهها و سالهای متمادی با هم مقایسه کنیم. اینکار باعث می شود یک پیش بینی اولیه در مورد تعداد بیماران در روزهای آتی داشته باشیم.
  • پی بردن به میزان سودآوری هر بیمار: با یک نرم افزار مدیریت مطب ، می توانیم سوددهی یک مریض ، خانواده یا طایفه اش را بفهمیم. برای مثال ممکن است تصور کنید یکی از بیماران سودآورترین بیمار شماست اما با رجوع به این نرم افزار میفهمید که انقدر ها هم این بیمار سودآوری ندارد و این تنها یک گمان بوده است
  • بررسی میزان سودآوری کالا یا خدمات ارائه شده در مطب: کدام کالا یا خدماتمان بالاترین و پایین ترین سودآوری را داشته است. با کمک نرم افزار مدیریت مطب می توانیم بفهمیم باید تمرکزمان را روی کدام کار بگذاریم و از کدام کار دست بکشیم ، مزیت ما در کدام کار است و نقطه سر به سر یک کالا یا خدمت کجاست.
  • ساده سازی تصمیم گیریهای پیچیده: یک نرم افزار مدیریت مطب اگر خوب باشد کمک می کند تصمیم های پیچیده را ساده ، سریع و دقیقتر از قبل بگیریم. برای مثال اگر بخواهیم یک وسیله پاراکلینیکی بخریم، می توانیم از چند ماه قبل تعداد درخواست هایی که ممکن است داشته باشیم شبیه به سازه بیماران ، در نرم افزار ثبت کرده و بعد آنها را آنالیز کرده و ببینیم نقطه سر به سر آن کجا خواهد بود.
  • برون سپاری حفظ اطلاعات: به جای اینکه مسائل مختلف مطب از جمله مبادلات پولی و نوع بیماری و درمان ارائه شده به بیمار را به ذهنمان بسپاریم ، آنها را به نرم افزار مدیریت مطب سپرده و از مغزمان برای آنالیز دیتاهای نرم افزار کمک بگیریم.
  • شکیل بودن کار: اگر ارائه قبض ویزیت و فاکتورهای فروش کالا به صورت کامپیوتری باشد ، مطب وجه و شمایل بهتری پیش بیمار خواهد داشت.
  • تشکیل بلک لیست بیماران: پیدا کردن بیمارانی که ما نمی خواهیم به آنان خدمات دهیم کسانی که در به هر دلیل در تعریف مشتریان ما نمی گنجند و دوست داریم جای دیگری بروند و پیش ما نیایند.

ویژگی های نرم افزار مطب خوب چیست و چه مواردی را باید پوشش دهد؟

  • سهولت: رابط کاربری آسان و نیاز به آموزش کم ،جهت تسلط به نرم افزار از ویژگی های اصلی یک نرم افزار خوب محسوب می شود.
  • امنیت: امنیت اطلاعات شما پر اهمیت ترین موضوع است. فرض کنید پرونده کاغذی نگه می دارید. اگر برای کل آنها اتفاق بدی بیافتد کل سابقه بیماران شما از بین خواهد رفت. پس به نرم افزار هایی اعتماد کنید که تحت وب بوده و روی سرور های قدرتمند و با چندین لایه محافظت فیزیکی و مجازی بهرهمند هستند.
  • هوشمندی: نرم افزار های ثبات اطلاعات، نرم افزار هایی بوده که اطلاعات تنها مطب شما را ذخیره می سازند. نرم افزار های روز دنیا ارزش اطلاعات را درک کرده و با استفاده از اطلاعات ورودی، هوش مصنوعی به نرم افزار مطب افزوده تا خطا ها را کاهش دهد. این هوشمندی سبب خواهد شد تا سرعت، دقت و سهولت کار پزشک دو چندان گردد.
  • دسترسی:دسترسی آسان از هر نقطه به پرونده های تحت وب در عین امنیت بالاتر نسبت به نرم افزار های تحت ویندوز.

مزایای استفاده از نوبت دهی آنلاین

امروزه با گسترش زندگی شهری نیاز به یک سیستم نوبت دهی مکانیزه جهت جلوگیری از شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز دارای مراجعه کننده، امری ضروریست
در مراکزی که دارای ارباب رجوع فراوان است استفاده از سیستم نوبت دهی مکانیزه باعث جلوگیری از ازدحام و شلوغی در باجه پذیرش شده به عنوان مثال استفاده از این سیستم در بانک ها باعث پخش مشتریان در باجه های پذیرش شده و از ازدحام در یک باجه جلوگیری می کند.
استفاده از سیستم نوبت دهی مکانیزه باعث آرامش خاطر مراجعه کنندگان می شود بطوریکه آنها خیالشان راحت است که کارها طبق نوبت در حال انجام است، همچنین در این روش فراخوانی ارباب رجوع جهت انجام کار وی به سادگی انجام پذیر بوده و اطلاع رسانی بخوبی انجام می گیرد.
با سیستم نوبت دهی مکانیزه ارگان ارائه دهنده خدمات این امکان را دارد تا تمامی امکانات و تسهیلات خود را به سادگی به همه مراجعه کنندگان معرفی کند و خدمت جدید ارائه شده توسط ارگان هم بسادگی ساماندهی می شود.
امروزه با این روش نوبت دهی مراجعه مجدد افراد جهت دریافت نوبت کاهش پیدا کرده و ارگان ها نظم وانضباط بیشتری در کنترل خدمات به مراجعه کنندگان دارند هم چنین مدیریت نحوه پاسخگویی کارکنان به ارباب رجوع هم ساده تر گشته بطوریکه با نرم افزار گزارش گیری سیستم نوبت دهی اطلاعات دقیقی از نحوه پاسخ گویی هر یک از کارکنان در دست خواهد بود
به علاوه با دستگاه نظر سنجی سیستم نوبت دهی کاربرد دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات مراجعین به ساده ترین روش ممکن میسر گردیده است.
درپایان مهمترین مزیت استفاده از سیستم نویت دهی صرفه جویی در وقت و هزینه ارگان و مراجعه کننده است بطوریکه فرد می تواند با توجه به نوبت دریافتی وقت خود را برنامه ریزی کند تا کمترین وقت تلف شده را داشته باشد

فواید پرونده الکترونیکی بیماران

1. سهولت دسترسی به اطلاعات سلامت

  • افزايش دسترسي به اطلاعات يكپارچه بيماران: بدون وجود پرونده الکترونیکی سلامت دسترسی به اطلاعات یکپارچه سلامت بسیار مشکل و حتی در بسیاری از موارد غیرممکن است. ازگزارشات متنوعی که می توان از اطلاعات یکپارچه سلامت بدست آورد می توان برای مقاصد مدیریتی، نظارت، و پژوهشی استفاده نمود.
  • بهبود دسترسي مناطق دور افتاده و روستايي به مراقبت هاي سلامت: با ارائه دورا پزشكي و خدمات ديگر پرونده الكترونيكي سلامت، سطح کیفیت مراقبتهاي بهداشتي و درماني در مناطق دورافتاده و روستاها به طور چشمگيري افزايش می یابد.
  • صرفه جويي در زمان بيماران و پرسنل سلامت: پرونده الکترونیکی سلامت با تسريع انجام خدمات بهداشتي درماني و جلوگيري از اقدامات تكراري و مراجعات بي مورد، در زمان بيماران و پرسنل سلامت صرفه جويي می نماید.

2. کاهش خطاهای پزشکی

  • كاهش خطا در نسخه نويسي: پرونده الكترونيكي سلامت با هشدارهاي به موقع به پزشك و همچنين خوانايي نسخه الكترونيكي و جلوگيري از اشتباه در تحويل دارو موجب كاهش خطا در نسخه نويسي مي‌شود.
  • کاهش خطا در تفسير نتايج آزمايشات و تصاوير تشخيصي: با توجه به اينكه متخصصان رادیولوژی مي‌توانند علاوه بر آزمايش يا تصاوير تشخيصي بيمار به سوابق بيماري هاي حال و گذشته وي و تصاوير و آزمايشات قبلي وي نيز دسترسي داشته باشند مي‌توانند آزمايشات و تصاوير را بهتر تفسير نمايند.
  • كاهش آزمايشات و نسخه هاي تكراری: با پزشكان از سوابق بيماران مطلع شده و از آزمايشات و نسخه هاي تكراري و بي مورد پرهيز مي‌نمايند. با اين كار صرفه جويي در هزينه داروها و آزمايشات به طور چشمگيري صورت مي‌گيرد.

3. نقش موثر در درمان بیماران

  • بهبود نتایج درمان: با آگاهي بيشتر كادر درماني از سوابق پزشكي بيمار تشخیص پزشکان دقیقتر شده و در نتیجه، درمان مناسبتری انجام خواهد شد. همچنین با جلوگيري هوشمند از اشتباهات نسخه نويسي و تحويل دارو، نهایتا نتايج درمان بهبود خواهد یافت.
  • افزایش مشارکت بیمار در مراقبت از خودش در منزل: با استفاده از زيرساخت پرونده الكترونيكي سلامت و انجام خدمات مراقبت در منزل توسط اين سيستم، بيماران داراي بيماري هاي مزمن (مانند دیابت و فشارخون بالا) مي‌توانند اطلاعات مورد نظر پزشكانشان را در پرونده الكترونيكي سلامت خود قرار داده و پزشك خود را مطلع نمايند. به اين ترتيب علاوه بر اینکه نياز به مراجعه به پزشك كاهش می یابد، مشارکت بیماران در فرایندهای مراقبت از خودشان نیز افزایش می یابد.

4. تسهیل در آموزش و پژوهش

  • تسهیل در اموزش پزشکی: پرونده الکترونیکی سلامت موارد بالینی متعددی را برای اساتید پزشکی فراهم می سازد تا آنان بتوانند از این موارد برای تدریس به دانشجویان خود استفاده نمایند. به این ترتیب کیفیت آموزش پزشکی به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.
  • تسهیل در پژوهشهای حوزه سلامت: با ایجاد امکان یکپارچه سازی اطلاعات سلامت توسط پرونده الکترونیکی سلامت، تسهیل زیادی در پژوهش های حوزه سلامت اتفاق می افتد. بطوریکه بسیاری از پژوهش هایی که عملا بدون وجود این سیستم امکان پذیر نیستند، به راحتی میسر می‌گردد. در واقع پرونده الکترونیکی سلامت بستر اطلاعاتی بسیار مناسبی برای تولید و مدیریت دانش پزشکی به شمار می‌رود.

5. مدیریت و نظارت

  • بهبود مدیریت منابع انسانی و فیزیکی در حوزه سلامت: با استفاده از گزارشات مدیریتی پرونده الکترونیکی سلامت می توان از پرسنل سلامت و امکانات پزشکی به طرز بهینه ای استفاده نمود. به این ترتیب پرونده الکترونیکی سلامت به عنوان ابزاری مفید برای مدیریت منابع انسانی و فیزیکی در نظر گرفته می شود.
  • بهبود مديريت بيماري هاي مسري: با استفاده از سيستمهاي هشدار سريع پرونده الكترونيكي سلامت و سرويس هاي مديريت بحران، ‌مديريت شيوع بيماري هاي مسري بهبود می یابد. موارد مورد نظر برای هشدار (مثلا مرگ یک بیمار مبتلا به انفلوانزا) در سیستم تعریف می شود تا در صورت وقوع این موارد، سیستم بطور خودکار هشدارهای لازم را به مراکز مرتبط ارسال نماید.
  • بهبود نظارت بر خدمات بهداشتی درمانی: دسترسی مسولین نظارت بر خدمات بهداشتی درمانی به سیستم پرونده الکترونیکی سلامت و امکان انجام گزارشات نظارتی موجب می شود تا کیفیت نظارت بر این خدماتافزایش یابد. به این ترتیب امکان وقوع تقلب های شایع در فرایندهای بهداشتی درمانی کاهش خواهد یافت.
معرفی نرم افزار های مدیریتی پزشکی
اسان ترین و جامع ترین برنامه های کاربردی پزشکی و پذیرش برای مطب و درمانگاه

قلم نوری چیست و چه کاربردی دارد ؟

قلم نوری یکی از ابزارهای نوین ورود اطلاعات به رایانه است که پس از صفحه‌کلید و موس برحسب نیاز و برای کاربردهای خاص به وجود آمده است و نوع تکامل یافته تر و مجهزتر ماوس است. قلم نوری به لحاظ شکل ارگونومیکی خود خیلی راحت تر از ماوس بین انگشتان دست جای می‌گیرد و برعکس ماوس، حساس به فشار است که این مزیت‌ها باعث می‌شود تا قلم نوری ابزار بسیار مناسبی برای کاربردهایی چون گرافیک، انیمیشن، طراحی صنعتی، آموزش الکترونیکی، اتوماسیون اداری و غیره باشد. اغلب در بدنه قلم‌های نوری کلیدهایی هست که عمل کلیدهای کلیک راست و کلیک چپ ماوس را انجام می‌دهند.
قلم نوری بیشتر برای مصارف طراحی، گرافیک و اتوماسیون اداری استفاده می‌شوند و با عمومیت یافتن اتوماسیون اداری، کاربرد قلم‌های نوری در این حوزه نیز رو به افزایش است.
یکی از مهم‌ترین برتری و مزیت قلم نوری نسبت به ماوس آن است که نوک قلم نوری حساس به فشار است یعنی در یک برنامه گرافیکی مانند کورل دراو یا فوتوشاپ هر قدر نوک قلم را بیشتر به صفحه فشار دهید، خطی که رسم می‌کند پررنگ تر و ضخیم‌تر می‌شود، درحالی‌که ماوس فاقد حساسیت به فشار است و خطوط رسم شده توسط ماوس دارای ضخامت یکنواخت است که محدودیت بزرگی در خلق آثار هنری توسط ماوس است. همچنین شکل و فرم ارگونومیکی قلم باعث تسلط و دقت بیشتر دست انسان نسبت به شکل غیر متعارف ماوس است.

چرا و چگونه یک قلم نوری مناسب انتخاب کنیم؟

در گذشته برای انتقال نگارش‌های دستی به فضای 0 و 1 باید دردسرهای زیادی از قبیل اسکن کردن و غیر قابل ویرایش بودن را تحمل می‌کردیم اما حالا با وجود سیل عظیمی از ابزارهای دیجیتال، که می توانند خیلی ساده‌تر و طبیعی تر به شما امکان تعامل با کامپیوتر را بدهند ، دیگر سبک کارها کمی تغییر کرده است. امروز ابزارهای ورودی دیجیتال برای کامپیوتر‌ها بخش وسیعی از حجم نگارشهای مورد نیاز برای مشاغل مختلف انسان‌ها را به عهده گرفته است. استفاده از ماوس و صفحه کلید از رایج ترین روشهای ارتباط انسان با کامپیوتر است، اما کارایی آنها در طراحی و نگارش آن چنان کامل و راحت نیست. یکی دیگر از ابزار های ورودی مدرن برای انتقال داده نگارشی به کامپیوتر تبلت‌های گرافیکی یا همان قلم‌های نوری هستند. تبلت‌های گرافیکی به شما این امکان را می‌دهند تا هرآنچه که می توانید توسط قلم و کاغذ به وجود اورید کنید را به صورت دیجیتال و در کامپیوتر نمایش دهید. این ابزار این روزها در بین مشاغل گوناگون طرفدار و میزان کارایی بالایی دارد. از طراحی و خطاطی دیجیتال گرفته تا فعالیت های نوشتاری، آموزشی و صنعتی.
کار با قلم به شما اجازه می‌دهد تا با آرامش بیشتر کار کنید و همچنین از چرخش های پیاپی ساعد که باعث کش آمدن عضلات و پیچیدگی تاندون‌ها جلوگیری می‌کند و در پایان روز دیگر خستگی های ناشی از استفاده از ماوس را نخواهید داشت.
در کنار همه ابنها وجود حساسیت به فشار در نوک قلم هم به شما کمک شایانی می کند و اغلب نرم افزارهای نگارش و طراحی هم این قابلیت را پشتیبانی می‌کند.
در هنگام طراحی هربار تماس نوک قلم با صفحه تبلت به منزله یک کلیک به حساب می‌آید. میزان فشار و زاویه قلم (البته در نسخه های حرفه ای تر) می‌تواند میزان ضخامت خطوط، تاری و کدری، شدت رنگ و سایر ویژگی را براحتی در دست شما قرار می‌دهد. همچنین وجود دو کلید قابل برنامه‌ریزی بر روی قلم می تواند توانایی بیشتر در انتخاب گزینه ها را به شما بدهد.

در چه مواردی تبلت گرافیکی به خوبی کار نمی‌کند؟

هر یک از ابزارهای ورودی  برای منظورهای خاصی طراحی شده اند و برای تمام کارها مناسب نیستند. قلم و تبلت های گرافیکی هم همینطور هستند، چرا که آنها ذاتا برای طراحی و کارهای نگارشی تولید شده است و موارد کمی هستند که استفاده از قلم های نوری در آنها معقول و کارا نخواهد بود. به عنوان مثال در انجام بازی‌ها استفاده از قلم و تبلت‌های گرافیکی بجای ماوس احمقانه بنظر می‌رسد. مثلا تصور کنید که بخواهید یک بازی اسلحه ای اول شخص را بجای ماوس با قلم نوری کنترل کنید!!! طبیعتا خوشایند و راحت نخواهد بود و بازخور خوبی نخواهید داشت.

این برنامه با چه نام هایی در گوگل سرچ میشود؟

برنامه پزشکی مدیریتی پزشکی، نرم افزار مدیریتی پزشکی، پرونده سلامت الکترونیک مدیریتی پزشکی، برنامه هوشمند  مدیریتی پزشکی، فراخوان صوتی مدیریتی پزشکی، برنامه نوبت دهی مدیریتی پزشکی، پرونده سلامت الکترونیک مدیریتی پزشکی، CD نرم افزاری مدیریتی پزشکی، برنامه الکترونیکی مدیریتی پزشکی، برنامه ی مدیریتی پزشکی، نرم افزار مدیریتی پزشکی، برنامه مدیریت مدیریتی پزشکی،

نرم افزار مدیریت کلینیک
ادامه مطلب

برنامه نوبت دهی مدیریتی پزشکی، سیستم نرم افزاری مدیریتی پزشکی، فراخوان صوتی نوبت در مدیریتی پزشکی، برنامه نوبت دهی مدیریتی پزشکی، برنامه هوشمند  مدیریتی پزشکی، نرم افزار هوشمند مدیریتی پزشکی،  برنامه کامپیوتری مرکز مدیریتی پزشکی، نرم افزار فروشگاهی و پذیرش مدیریتی پزشکی، نرم افزار فروشگاهی مدیریتی پزشکی،  فروشگاه  با انبار داری مدیریتی پزشکی، نرم افزار حسابداری مدیریتی پزشکی، نرم افزار مدیریتی پزشکی شامل حسابداری، ماژول پذیرش، پرونده الکترونیک، نرم افزار معاینه ، نرم افزار ثبت نسخ ، نرم افزار مدیریتی پزشکی فروشگاهی و انبار و حسابداری، نرم افزار حسابداری  نوبت دهی، پنل پیامک، مدیریت ارتباط با بیمار

مقاله مرتبط اول

منبع

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =