روش جدید برای چاپ سه بعدی

Contents

این روش جدید ، سازه های سرامیکی رو ایجاد میکنه که میتونه  در برابر 2.500 درجه فارنهایت مقاومت کند .

سرامیک ها مواد شگفت انگیزی هستند   – قوی ، سبک و با خواص حرارتی شگفت انگیز. الان محقق ها  روش جدیدی برای چاپ سه بعدی  پیدا کردن  و نتیجه گرفتن که اون میتونه تا 2500 درجه فارنهایت مقاومت کنه.

ایرادات روش قبلی و روش جدید برای چاپ سه بعدی

بیشتر چاپهای سرامیکی سه بعدی از تکنیک های پیچیده ای برای رسوندن لایه های مواد در بالای یکدیگر استفاده می کنند بنابراین مجبورهستند از موادی با نقاط ذوب نسبتاً کم استفاده کنن. در تنیجه تنها میتوانند در تولید اشکال نسبتا ساده رو بسازند

دانلود رایگان دموی نرم افزار درمان دکتر مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار درمان دکتر

 روش جدید برای چاپ سه بعدی

روش جدید برای چاپ سه بعدی
روش جدید برای چاپ سه بعدی

تیمی از آزمایشگاههای HRL در مالیبو – کالیفرنیا ،  رزین پیش سرامیک تولید کردن که میتواند بطور سه بعدی و مانند پلیمرهای معمولی به شکلهای پیچیده ای چاپ بشه . این فرایند که به عنوان استریولیتوگرافی شناخته میشه ، پودری از سرامیک کاربید سیلیکون را با استفاده از نور UV فیوز میکنه و پس از چاپ شکل اصلی ، میشه آن رو با دمای حرارتی 1800 درجه سانتیگراد مورد استفاده قرار داد تا رزین پیش سرامیکی را به یک شیء سرامیکی معمولی تبدیل کنه. در حقیقت ، این اولین بار  که سرامیک های کاربید سیلیکون تاکنون به صورت سه بعدی چاپ می شن.

روش جدید برای چاپ سه بعدی

اونا با محدودیت کمتری در تولید انواع مواد قابل استفاده دارن  ویژگی های برتر نسبت به سرامیک های چاپی سه بعدی برخوردارند. این روش با کمترین نقص نسبت به همتایان خود ، مقاومت در برابر ترک بسیار طولانی تری داره و همچنین می تونن در مقابل دمای بسیار بالاتر مقاومت کنه و با سهولت نسبی 2500 درجه فارنهایت رو کاهش بده در صورتی که بسیاری از فلزات قبل از آن ذوب میشن.

آزمایشگاه HRL تصور می کنه که این روش می تواند برای ساخت سریع قطعات جدید که نیاز به مقاومت در برابر حرارت و گرمای زیاد دارن ، بکار برود – از جمله اجزای مورد استفاده در ساخت وسایل نقلیه هایپرسونیک و موتورهای جت.

منبع

دانلود نرم افزار تالاسمی درمان دکتر

فناوری نوین مسواک هوشمند تالو
ادامه مطلب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × دو =