فناوری پزشکی + نرم افزار های اختصاصی پزشکی درمان دکتر

Contents

انواع تخصص پزشکی

همان طور که میدانید پزشکی یک دانش کاربردی است که هدف آن،حفظ و ارتقای سلامت، درمان بیماری ها،و بازتوانی آسیب دیدگان است.دانش پزشکی بر طیف گسترده ای از رشته ها از فیزیک و زیست شناسی تا علوم اجتماعی، مهندسی و علوم انسانی بنا شده است.

پزشکی در باستان

انواع تخصص در پزشکی

تلاش بشر برای درمان بیماری ها از پیش از باستان قدیم وجود داشته است و در دوران باستان در کنار دین و گاه به عنوان بخشی از آن، وجود داشته‌است.در یونان باستان، پزشکانی مانند بقراط، پزشکی را به عنوان دانش و فنی مجزا مطرح کردند و بنیان‌گذاران راهی بودند که بعدها توسط پزشکانی همچون ابن‌سینا و رازی، طی شدند.

اهمیت سلامتی در بهره‌وری اجتماع و کیفیت زندگی منجر به تأسیس موسسات و قوانین شده‌است تا مسایلی همچون تحصیل و مجوزدهی به پزشکان تا نحوه استفاده از بودجه‌های درمانی در کشورها قانونمند و تنظیم شوند؛ لذا سازمان‌های پزشکی در کشورهای مختلف برای سازمان دهی و قانونمندسازی فعالیت‌های پزشکی تأسیس شده‌اند.

انواع تخصص در پزشکی مدرن

در پزشکی مدرن،پزشکان با استفاده از قضاوت بالینی، بیمار را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری ارزیابی می‌کنند. در عملکرد بالینی معمولاً مراحل شرح حال،معاینه فیزیکی، تهیه فهرست مشکلات، مشخص کردن تشخیص های افتراقی، بررسی‌ها (شامل آزمایش و تصویربرداری و …)، رسیدن به تشخیص و در آخر درمان انجام می‌شود.

امروزه پیشرفت‌های روزمره علم و گسترش قابل توجه دامنه دانش پزشکی و شناخت بشر از بیماری‌ها منجر به تخصصی شدن پزشکی و تقسیم آن به رشته‌های مختلف شده‌است. با این حال کماکان ارائه خدمات پزشکی در بیشتر جوامع از سطح مراقبت‌های اولیه بهداشتی، با تمرکز روی عملکرد پزشکان عمومی و پزشکان خانواده شروع می‌شود و بسته به نیاز در سیستم ارجاع بیماران به سطوح دوم و سوم که خدمات پزشکی تخصصی‌تر را ارائه می‌دهند ارجاع می‌شوند.

پزشکی مدرن با انتقاداتی هم مواجه است از جمله عدم دسترسی مناطق محروم و طبقه کم درآمد بعضی جوامع به خدمات پزشکی گران‌قیمت که در این راه سازمان‌هایی همچون سازمان جهانی بهداشت تعیین سیاست‌های جهانی و ایجاد مسئولیت در کشورها و سیاستمداران نسبت به سلامت سعی در رفع این نقیصه را دارند.

واژه‌شناسی

واژه فارسی (پزشکی) از پارسی میانه آمده است. در اوستای به صورتbaesaza آمده است.که همگی به معنی پزشک هستند، این واژه در فارسی به صورت (بجشک؛بچشک،بزشک) هم آمده است.

دانلود رایگان دموی نرم افزار پزشکی و انواع تخصص های آن مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار پزشکی و انواع تخصص های آن

عملکرد بالینی

در عملکرد بالینی پزشکان با استفاده از قضاوت بالینی، بیمار را جهت تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری معاینه میکنند. در عملکرد بالینی ترتیبی خاص از فعالیت‌ها وجود دارد که اصولا رعایت می‌شود، شامل: شرح حال، معاینه فیزیکی، تهیه فهرست مشکلات، مشخص کردن تشخیص‌های افتراقی، بررسی‌ها و رسیدن به تشخیص و در آخر درمان.

رباط پزشک

معاینه فیزیکی

معاینه فیزیکی،معاینه بیمار به دنبال یافتن علائم بیماری است که نشانه ها توسط بیمار مشخص میشود.یک پزشک از همه ی حواس پنجگانه خود برای تشخیص بیماری ها استفاده می کند.در معاینه چهار عمل به عنوان بخش‌های اصلی معاینه شناخته می‌شوند: مشاهده، لمس، دَق و سمع. و این ترتیب بسته ه نوع معاینه تغییر میکند.

تصمیم گیری درمان و پزشکی

سیستم پشتیبان تصمیم گیری پزشکی CDSS
انواع تخصص در پزشکی

روتین تصمیم گیری پزشکی شامل آنالیز و داده های فوق برای رسیدن به یک فهرست از تشخیص های اتراقی است. در  این روند پزشک پس از فکر کردن درباره آنچه که باید بداند و  در آخر تصمیم قطعی و درست را انتخاب میکند.

  • پیدا کردن یافته‌های غیرطبیعی
  • مشخص کردن محل آناتومیک آنها
  • تفسیر یافته‌ها بر مبنای روند محتمل
  • ایجاد فرضیه‌ای در مورد ماهیت مشکل بیمار
  • آزمون فرضیه برای رسیدن به یک تشخیص عملی
  • مشخص کردن یک نقشه درمانی قابل قبول برای بیمار

این روند معمولاتوسط ارائه کنندکان اصلی خدمات درمانی و همچنین متخصص ها به کار میرود برعکس ممکن است هفته‌ها در بیماری که با نشانه‌های غیرمعمول و چند سیستمی درگیر است به طول انجامد و چندین متخصص درگیر این روند شوند. در ویزیت‌های بعدی مشابه این روند در فرم خلاصه شده‌اش تکرار می‌شود تا شرح حال، نشانه‌ها، یافته‌های معاینه و نتیجه آزمایش‌ها و تصویربرداری‌ها یا نتیجه مشاوره با متخصص به دست آید.

نرم افزار های تخصصی
          انواع تخصص در پزشکی

منبع

نرم افزار درمان دکتر با چه نام هایی در گوگل سرچ میشود؟

نوبت دهی برنامه درمان دکتر، انجام دهنده خدمات درمان دکتر، فراخوان درمان دکتر، سیستم جامع نرم افزار درمان دکتر، اسناد درمان دکتر، اپراتور درمان دکتر، کارشناس درمان دکتر، مرکز درمان دکتر، کلینیک درمان دکتر، مرکز درمان دکتر، دانلود برنامه درمان دکتر، فروشگاه درمان دکتر، کاربر درمان دکتر،بهیار درمان دکتر، دانلود نرم افزار درمان دکتر، دانلود رایگان درمان دکتر، دانلود درمان دکتر، دانلود دمو درمان دکتر، برنامه کامل درمان دکتر،جامع ترین نرم افزار درمان دکتر

مهم ترین فناوری‌ پزشکی سال2019
ادامه مطلب

کاربر پسند ترین و قوی ترین و کامل ترین و ارزان ترین نرم افزار کلینیک، درمانگاه و مطب پزشکی ایران با قابلیت حسابداری پیشرفته و انبار داری و فروش کالا و خدمت و محاسبه شرکاء و سود و زیان و هزینه ها و پرونده الکترونیک سلامت و بیمه های آنلاین و بیمه های تکمیلی و اتصال به کارتخوان و درگاه های بانکی ایران بهمراه فیلم آموزشی و نصب و آپدیت بشدت قوی،دارای انواع جوابدهی ها و پیگیری بیماران و پیامک درمان دکتر

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 8 =