گردنبند محافظت از مغز

گردنبند محافظ مغز
گردنبند محافظ مغز

گروه Performance Sports ، از شرکتBauer Hockey ، دستگاه جالبی ساختن که به اعتقاد آنها میتوانند آمار ضربه مغزی را در ورزشکاران کاهش بدهند . اگرچه کلاه ایمنی و محافظ های دهان زیادی وجود دارد که سعی در کاهش آسیب به مغز رو دارند ، اما این اقدامات احتیاطی ایمنی هنوز فضای خالی  مغز رو پوشش نمیدند ، که باعث اصابت ان به جمجمه داخلی میشه. این پروژه اسلاش نام دارد که یک نوع گردنبند محافظ مغز است.

دانلود رایگان دموی نرم افزار مغز و اعصاب مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار مغز و اعصاب

گردنبند محافظ مغز چطور از مغز محافظت میکنه؟؟

گردنبند محافظ مغز
گردنبند محافظ مغز

این دستگاه با الهام از حیواناتی مانند دارکوب ها و قوچ های وحشی که می تونن از ناحیه سر چند بار به انواع اشیا ءمحکم برخورد کنن و هیچ صدمه مغزی نبینند این دستگاه فشار ملایمی را به رگ گردن وارد می کنه ،درست مانند  گره کراوات یا یقه محکم ، که جریان خون را از مغز منقبض می کنه. با محدود شدن جریان خروجی ، فشار در اطراف مغز کمی افزایش پیدا میکنه و یک بافر محافظ یا “بسته بندی حباب” برای مغز ایجاد میشه. این بسته بندی حبابی فضای کمتری برای حرکت مغز باقی میذاره و احتمال تماس آسیب زا با جمجمه داخلی رو کاهش میدهد.

گردنبند محافظ مغز

محققان به دو مطالعه حیوانی متفاوت استناد کرد و ادعا می کنه که در هنگام استفاده از دستگاه 83٪ کاهش فیبرهای مغزی پاره شده رو در مدل های ضربه مغزی مشاهده کردن.

این شرکت امیدواره که تا طی یکی دو سال آینده آزمایشات انسانی رو به نتیجه برساند و دستگاه گردنبند محافظ مغز رو به بازار عرضه کنه. با این حال ، هنوز توسط سازمان غذا و دارو تأیید نشده ، بنابراین این دستگاه همچنان آزمایشی محسوب میشه. صرف نظر از این ، نتایج برای ورزشکاران در بسیاری از ورزشهای تماسی بسیار مهمه و این فناوری ممکنه بهترین شرط ما در جلوگیری از ضربه مغزی و ضعف مغز ناشی از چنین فعالیتهایی باشه.

منبع

موفقیت هیجان انگیز در فناوری پزشکی
ادامه مطلب

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =