رگهای خونی مصنوعی

نرم افزار های پزشکی درمان دکتر


رگهای خونی مصنوعی

به تازگی رگهای خونی مصنوعی رسانای الکتریکی تولید شده است که ممکن است به عنوان کاشت ، جایگزین عروق بومی بیمار شود. انها سازه های قابل انعطاف و زیست تخریب پذیری هستند که از غشای رسانای فلز-پلیمر تشکیل شده است و می توان جریان الکتریکی رو از طریق رگ عبور داد و در بدن پیوند زد. تحریک الکتریکی تکثیر و مهاجرت سلولهای اندوتلیال را تشویق می کند و احتمالا ادغام رگ کاشته شده با بافت اطراف را بهبود بخشد. همچنین می تواند برای رساندن ژن درمانی یا دارو به آن بافت ها مورد استفاده قرار گیرد.

رگهای خونی مصنوعی
رگهای خونی مصنوعی

 

دانلود رایگان دموی نرم افزار قلب اطفال مخصوص کامپیوتر PC از لینک زیر

دانلود رایگان دموی نرم افزار قلب اطفال

ساختار رگهای خونی مصنوعی

ایجاد جایگزین های مصنوعی برای رگ های خونی بیمار ، یک موضوع بسیار فعال در زمینه مهندسی بافت است ، به ویژه با توجه به خسارات زیادی که بیماری های قلبی عروقی بر جامعه وارد می کند. با این حال ، این سازه ها به طور معمول ماهیتی منفعل دارند و می توانند التهاب در بافت های اطراف را تحریک کنند و تاکنون آنها قادر به جایگزینی کافی و ایمن رگ های خونی بومی نبوده اند.

در واقع “هیچ یک از رگ های خونی ساخته شده با بافت کوچک با مهندسی بافت ، پاسخگوی نیازهای درمان بیماری های قلبی عروقی نیستند.”هدف از این تحقیق ایجاد یک رگ خونی مصنوعی با افزایش کارایی بود ، به این امید که این امر بتواند آن را برای کاشت طولانی مدت به عنوان جایگزینی رگ خونی مناسبتر سازد.

رگهای خونی مصنوعی جدید از غشای استوانه ای تشکیل شده است که شامل فلز و یک پلیمر است. به طرز حیرت انگیزی ، بار الکتریکی تحویل شده توسط سازه می تواند مهاجرت و رشد سلول های اندوتلیال را تحریک کند ، که باید برای اجازه انسجام عروق با بدن مفید باشد.

محققان همچنین رگ ها رو در توانایی انتقال مواد ژنتیکی آزمایش کردند ، زیرا یک بار الکتریکی می تواند به نفوذپذیری غشای سلول کمک کند و به این ترتیب DNA و RNA به آنها وارد می شود. غشا When و فرآیندهای غشایی هنگامی که با دستگاه الکتروپوراسیون متصل می شوند ، مواد ژنتیکی را با موفقیت به سه نوع سلول مختلف در رگ های خونی منتقل می کنند.

این رگ های خونی مصتوعی در خرگوش ازمایش های موفقی رو پشت سر گذاشته و جایگزینی موفق برای شریان کاروتید بوده . این ساختارهای کاشته شده جربان خون کافی رو بدون هیچ گونه التهابی فراهم میکنه.

منبع

5 پیشرفت برتر در فناوری پزشکی - ASME
ادامه مطلب

1 نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =